از خودمان بگوییم!   2011-03-06 23:16:04

آیا از خود پرسیده‌اید: روززن چرا؟ چرا باید روزی بنام زن داشته باشیم، چرا پس از این‌همه پیشرفت در تکنولوژی و فلفسه و دیگر دانستنی‌ها هنوز به برابری نرسیده‌ایم؟ چرا نمی‌گذارند که این برابری ناقابل زندگی را برایمان شیرین‌تر کند و این دوروز زنده بودن را لااقل از تفاوت‌ها نکشیم که به‌هرحال از نظر جسمانی می‌کشیم. لطیف‌تریم. صبورتریم، مهربانتر و شکستنی‌تریم. زنیم و مادریم. چرا از این‌همه زیبایی‌هایمان، مهربانی‌هایمان لذت نمی‌برند و به حال خود رهایمان نمی‌کنند؟ کیستند اینها که جهان را بما تنگ کرده‌اند؟ فرق می‌گذارند و حتی در جوامع پیش‌رفته کمتر حقوق می‌گیریم، به پستهای بالا کمتر و سخت‌تر می‌رسیم و اگر هم برسیم مورد رشکیم؟
شاید ایراد از ماست. آری از خود ما خود مایی که پسرانمان را رهاتر و مستقل‌تر بار می‌آوریم با آنکه می‌دانیم در دخترهایمان چه نبوغی نهفته است. بی تعارف دقیق‌تر و کامل‌ترند.
می‌دانم که شروع کرده‌ایم به مبارزه و آگاهی دادن به انسان‌ها. در تربیت بچه‌هایمان دقت بیشتری داریم و دیگر نسل جوان زیر بار این‌همه تبعیض نمی‌رود. این خوبست ولی کافی نیست. باید بیشتر از خود، از احساسمان
از توقعاتمان بگوییم و بنویسیم. باید تابوها را بشکنیم، زیرا هنوز هستند انسانهایی که تحمل شنیدن خیلی حرفها را از زبان زنان ندارند بخصوص در جامعه‌ی مردسالار خودمان.
امروز به وبلاگی از معدود وبلاگهای زنانه برخوردم که نویسنده‌اش بی مبالغه بسیار خوب شروع کرده است این حرکت زنانه را. لینک آن‌را در مهمان‌خانه داده‌ام حتما سری به آن بزنید.


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات